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池田医院
 
信頼とまごころの医療 
からだにやさしい医療をめざして
整形外科 外科 リハビリテーション
2023年6月 梅雨入り
1日本日のコラム611 海外から来られた方からお礼に頂きました。ありがとうございました。

Thank you very much for the flowers.
Be careful in your way home.
Please take good care of yourself.
2日
3日 本日のコラム612 前を通るときに「いつも心の中でありがとうございます。感謝しています。」と。
 心温まる言葉に、この仕事やっていて良かったなと思いました。
4日
5日 本日のコラム604 Googleの口コミ

 ブレンダさんはGoogleのローカルガイドとして多くの投稿をされています。その中に当院へのものがあります。診察の状況がおわかり頂けると思います。

Brenda Ariesty Kusumasari
ローカルガイド 134 件のレビュー 87 枚の写真

(Google による翻訳)限られた日本語しか話せない京都在住の外国人として、池田クリニックを見つけてとても感謝しています。 2006年から膝の怪我をしていて、ひどいのでこのクリニックに行くことにしました。池田先生は素晴らしい人で、英語もとても上手です。彼は本当に私の膝を調べるのに時間をかけました、決して急いではいません。彼は自分でX線と超音波を行いました。彼は微笑んで、私が痛みを恐れていたときリラックスするように私に言いました。彼はすべてをわかりやすい言葉で説明しました。私のけがはかなりひどいですが、私を怖がらせないようにやさしく言ってくれました。私たちは治療について彼が私に選択を強制するのではなく、賢明に考えるように勧めた方法で話し合いました。彼のプロ意識と優しさに感謝しています。もう一度診察に行きたいですが、池田先生がけがをしてくれるので安心です。ありがとうございました!


(原文)
As a foreigner living in Kyoto who speak limited Japanese, I'm so grateful to find Ikeda Clinic. I he knee injury since 2006 and because it gets worse, I decided to visit this clinic. Ikeda Sensei is a great person and his English is very good. He really took his time to examine my knee, never rush a t hing. He did the x-ray and ultrasound by himself. He smiled and told me to relax when I was afraid of the pain. He explained everything with words that are easy to understand. My injury is pretty bad but he told me gently so that it didn't scare me. We discussed about the treatment in a way that he didn't force me to choose but yet suggest me to think wisely. I'm thankful for his professionalism and his kindness. I need to visit this clinic again for further discussion and I feel at ease since I know Ikeda Sensei will take a good care of my injury. Thank you!

 注記;わたくしの主観が入らないようにGoogleの機械翻訳のまま転載しています。
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12日 ikeda本日のコラム613 Googleの口コミ2

Tabia Escondeさんより当院に以下のコメントを頂きました。ありがとうございます。参考にしてください。

Tabia Esconde
クチコミ投稿者の情報ローカルガイド • 43 件のクチコミ • 32 枚の写真

(原文)
Location is close to the main street and bus stops.

Heads up, you will need a mask when you enter the clinic.

I came on a Friday afternoon around 16:45 but there was already someone there waiting for the clinic to officially start taking patients at 17:00. On the clinic website, it says first time patients do not need a reservation.

The reception area is small. There are two benches and three stools. There were quite a lot of slippers to put on near the door so it must get crowded at some points.

Receptionists were professional and offered to give me an English form as a new patient. I can’t confirm if the receptionists speak English as I spoke to them in Japanese.

I was actually seen very quickly after 17:00. The doctor was very friendly, kind, and patient. He really put me at ease. He asked if Japanese or English is better to communicate and as others have mentioned, he speaks very good English. He uses a speech to text device to type up the symptoms and your background into your patient file on his computer.

We took some X-rays and he used an ultrasound (?) machine to check my muscles and he explained for the most part my shoulder pain was due to overuse.

The process was very quick and I was out of the clinic by 17:20.

I had a great experience and would definitely come again.

(Google による翻訳)
場所は大通りやバス停からも近いです。

注意してください、クリニックに入るときはマスクが必要です。

金曜日の午後16時45分頃に来院しましたが、すでに17時からの正式な受付開始を待っている人がいました。クリニックのホームページには、初診の方は予約不要と書かれています。

受付エリアは小さいです。ベンチが2つとスツールが3つあります。ドア付近にスリッパがたくさん置いてあったので、時間によっては混むのでしょうね。

受付係はプロフェッショナルで、新患の私に英語のフォームを提供してくれました。受付の人は日本語で話したので英語が話せるかどうかは確認できませんでした。

実際に診察してもらったのは17時過ぎでした。医師はとてもフレンドリーで親切で、忍耐強く接してくれました。彼は本当に私を安心させてくれました。彼は、コミュニケーションをとるのに日本語と英語のどちらが良いのかと尋ねましたが、他の人が言及したように、彼はとても上手な英語を話します。彼は音声テキスト変換装置を使用して、症状と背景をコンピューター上の患者ファイルに入力します。

レントゲンを撮り、超音波(?)装置を使って私の筋肉をチェックし、私の肩の痛みのほとんどは使いすぎによるものだということを説明してくれました。

手続きはとても早く、17時20分には退院できました。

素晴らしい経験ができたので、必ずまた来ます。
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22日 「本日のコラム」を別表示にしました。HPの表紙が煩雑になってきましたので、コラムを別ページで表示するようにしました。ラベル作成とラベル先を登録する簡単な作業なのですが、手間が掛かりました。完了後、見た目がすっきりしました。
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